Paragrafen

Bedrijfsvoering

Personeel

Ook in 2021 hebben de Covid maatregelen effect gehad op het personeel en het personeelsbeleid.
Medewerkers werkten zoveel mogelijk thuis en het beleid richt zich op de veiligheid, gezondheid en welzijn van onze medewerkers thuis en op de werkplek.
Medewerkers zijn gefaciliteerd om thuis te werken en nieuwe werkwijzen zijn geïmplementeerd.

Ziekteverzuim

In 2021 is het ziekteverzuim gestegen van 4,48% (2020) naar 4,61% in 2021. Het is aannemelijk dat deze stijging ook te maken heeft met covid-19.

Werkelijk 2019

Werkelijk 2020

Begroot   2021

Werkelijk 2021

%Ziekteverzuim

6,07

4,48

5,40

4,61

Organisatie

De inrichting en ontwikkeling van onze organisatie en bedrijfsvoering zijn gericht op het realiseren van de visie van de gemeente Zevenaar binnen de rolopvatting van een verbindende overheid
De gemeente hecht veel waarde aan het integer handelen. Het was de intentie om in 2021 het integriteitsbeleid te herzien en te implementeren. Door de werkzaamheden vanwege de Covid- maatregelen heeft dit vertraging opgelopen. We verwachten dit in 2022 af te ronden.

Onderstaand overzicht geeft de vastgestelde formatie per afdeling aan per 31-12-2021.

Afdeling

Totaal

formatie

Directeur/S&B/P&P

8,39

Griffie

2,67

Maatschappelijke Ontwikkeling

22,24

Maatschappelijke Dienstverlening

46,39

Publiekszaken

20,33

Openbare Werken

68,80

Beheer Openbare Ruimte

27,70

Ruimtelijke Ontwikkeling

23,82

Vergunning, toezicht en handhaving

27,45

Bedrijfsvoering

30,04

Financiën

18,15

Informatiebeheer

31,31

Totaal

327,29

Deze pagina is gebouwd op 06/02/2022 08:00:10 met de export van 06/01/2022 14:05:14